in Blog

Teoria accidentului de pe Milcov: BMW-ul nu era în depăşire

Situaţia:

Accidentul s-a produs undeva în apropiere de pompieri, pe strada Milcov,  în jurul orei 21,30 – iar explicaţia simplă ar fi cam aşa: una bucată BMW venea dinspre Subex către Mărăşeşti, circulând cu viteză necunoscută, a pătruns pe contrasens şi a lovit una bucată Dacia care circula regulamentar, BMW-ul ricoşând apoi într-o altă Dacie parcată pe dreapta. Au fost avariate toate cele 3 vehicule, pasagerii Daciei implicate direct în accident fiind transportaţi la spital dintre care unul era grav rănit.

Problema:

Conducătorul autoturismului BMW nu a fost descoperit încă, deşi poliţia a reţinut două persoane. Se pare că niciunul dintre cei doi nu vor să-şi recunoască aptitudinile de şofer. Mai mult decât atât, cei doi au încercat să fugă de la locul accidentului. În fine, erau beţi criţă, a venit poliţia i-a prins, i-a cărat, i-a trântit pe capotă şi i-au percheziţionat după care i-au băgat în arest.

Întrebarea este: ce s-a întâmplat cu pasagerii din spate ai BMW-ului? Legenda spune că ar fi două tipe, iar sâmburele de adevăr este dat de faptul că, la câteva secunde după ce s-a produs accidentul, s-au auzit ţipete de damă: “Ajutor, scoateţi-i de-acolo”. În momentul în care a ajuns poliţia şi i-a luat pe ăia, tipele respective s-au dat dispărute pentru că, surprinzător sau nu, singurii martori oculari erau nişte puşti de 10-12 ani care au văzut maşini zburătoare. Dacă erau acolo, în maşină, de ce au dat bir cu fugiţii şi de ce nu au stat să clarifice situaţia? Oricum, povestea nu se încheie aici.

Dacă într-adevăr este cum se zice, iar motivul pentru care BMW-ul a intrat pe contrasens a fost o depăşire, atunci ce s-a întâmplat cu maşina depăşită? Să explicăm puţin impactul: maşina venea dinspre subex, circula la o viteză necunoscută dar peste limita legală (dacă necesita depăşirea), se izbeşte în autoturismul Dacia pe care-l face praf, îşi schimba direcţia pe oblic, se învârte şi ajunge cu fundul în aripa din spate a Daciei parcate care se roteşte la 70 de grade, urca pe bordură (roata din spate stâga se rupe), dărâmă un tei cu diametru de aproximativ 15 centimetri sau mai gros, BMW-ul se roteşte iar la aproape 120 de grade şi izbeşte şi aripa din faţă a Daciei ce fusese parcată.

Pentru ca BMW-ul să ricoşeze atât de puternic, viteza trebuia să fi fost foarte mare. Totuşi este clar că nu erau în depăşire în momentul producerii accidentului, iar asta o spun datele: accidentul s-a produs cu siguranţa, la mai bine de 10 metri de locul în care era maşina parcată şi BMW-ul a avut puterea s-o urce, să-i rupă roata blocată în bordură şi s-o dea şi peste copac, iar mai apoi s-a rotit s-o lovească şi-n bot. Dacă era o a treia maşină în circulaţie, ar fi avut foarte puţine şanse să nu fie prinsă la mijloc între Dacia parcată şi BMW-ul cu numere irlandeze (este o chestiune de fizică).

Mai rămân două variante. Fie este vorba kayshei şi anume că omul nu ştia să circule pe străzi româneşti, fie cea pe care o pot confirma mulţi şoferi: găurile din asfalt. Se ştie prea bine că pe acel sector de stradă benzile sunt separate de linie dublă continuă, dar foarte mulţi ignoră treaba asta pentru să sunt obligaţi. La de 20 metri de locul în care s-a produs accidentul,spre Subex, este o intersecţie, iar înainte de a intra în acea intersecţie este o gaură foarte mare ce nu poate fi evitată decât prin pătrunderea pe contrasens.  Poate că au fost ei beţi, dar – dacă este adevărat ceea ce susţin localnicii din zonă – cunosc foarte bine zona şi drumurile.

La o viteză foarte mare, încercând să evite acea gaură, şoferul prea experimentat al BMW-ului a pătruns pe contrasens şi a încercat să revină, dar nu a avut timp să evite contactul cu Dacia. Se vede că intenţia a fost după felul cum a avut loc impactul: aripa stângă de pe faţă şi oglinda – adică nu a fost frontal în totalitate.

Aşadar gaura din asfalt ar putea fi încercuită, luată ca dovadă şi folosită ca o scuză pentru faptul că maşina se afla pe contrasens. Restul: beţia, lipsa permisului sau nu (aseară un agent de poliţie susţinea că indivizii reţinuţi erau undeva pe la parchet întrucât dădeau vina unul pe altul şi nu recunoşteau), viteza extraordinar de mare, avarierea maşinilor, vătămarea – se trec în contul posesorului maşinii. De ce? Măcar pe asta s-o ştie poliţia.

Despre accident şi mai multe fotografii găsiţi pe Ziarul de Bacău, contrasens.com şi kaysha.net