in Internet/Web, Premium

O recenzie sinceră a site-ului spatiicomerciale.ro

Am primit o provocare destul de interesantă, anume să realizez o recenzie pentru site-ul spatiicomerciale.ro. Îmi surâde ideea și cred că aș putea să-mi fac o meserie din treaba asta (.. sau o am deja?).  Prin urmare, citiți cu atenție ce urmează și luați în considerare sfaturile, pentru că vorbim de un site cu potențial ridicat, dar care ar putea ridica probleme destul de mari dacă nu se acordă atenția cuvenită. 

Prima pagină

Când cauți să închiriezi un spațiu, fie el comercial sau nu, primul lucru pe care îl vrei este zona, urmat de preț, ca să fie rentabil. La capitolul usability, prima pagină a site-ului spatiicomerciale.ro stă foarte bine. Vorbim de un motor de căutare oarecum standardizat, fără exces de filtre. Omul intră, știe exact ce caută, folosește cele mai importante filtre după care analizeaza rezultatele. Este foarte important că utilizatorul ajunge la primele rezultate filtrate după doar 3 clickuri.

Culorile sunt bine alese, complementare,  nu obosesc ochiul, iar formele rotunjite și elementele mate aduc designul în anul 2013.

Erori de programare

În CSS a fost setat la un moment dat un fundal repetitiv, cenușiu cu model pentru conținut. La o rezoluție de peste 944px, site-ul se vede frumos, nu am ce zice. Dacă plecăm cu rezoluția browser-ului mai jos de  944px, observăm cum fundalul nostru pleacă spre stânga, lăsând în dreapta un cenușiu, mat, fără model. Acest lucru îi va deranja pe cei cu netbook-uri, sau pe care vor accesa site-ul de pe mobil.

Problema asta apare pentru că site-ul nu este responsive, iar un tabel din structură (sau mai multe) au lățime procentuală. Cei care vor accesa de pe mobil vor vedea astfel:

Sfat: Nefiind vorba de o pagină foarte complicată, toate elementele de pe prima pagină pot fi transformate în elemente care să-și modifice dimensiunea în funcție de rezoluția clientului.

Adăugarea unui anunț

Îmi place că am ajuns cu un singur click la partea de adăugat un anunț. Ca ofertant, este important să găsesc ușor rubrica pentru adăugare a anunțurilor, folosind cât mai puține click-uri.

Design-ul este plăcut, modern. Este bine că această secțiune este structurată în trei părți, separând astfel detaliile spațiului de cele ale utilizatorului.

Am găsit, totuși, câteva erori la partea de validare. Nu sunt foarte grave, dar site-urilor de calibru nu le stă bine cu micile imperfecțiuni. Așadar, vorbim în primul rând de o eroare de afișare la validarea câmpurilor aliniate orizontal, unul lângă celălalt:

preturi

 

Chiar dacă mesajul afișat este deductibil, nu dă bine din punct de vedere estetic.

A doua eroare este un pic mai gravă și se referă la validarea imaginilor urcate. Aici, dacă urcăm o imagine cu o extensie diferită decât cele acceptate, ar trebui să primim un mesaj prin care ni se indică acest lucru. Avem, așadar o greșeală de tipar, urmată de o a doua eroare de validare (adică un al doilea pop-up) după închiderea celei dintâi.

Acest tip de atenționare, anume pop-up (alerta), poate fi blocat de browser. După cum se poate observa în imagine, Google Chrome mă întreabă dacă doresc să blochez astfel de mesaje venite din partea acestui site. În cazul în care voi bifa această opțiune și voi încărca o imagine cu extensia greșită, site-ul va încerca să mă atenționeze că fișierul este eronat, dar eu nu voi putea vedea.

Apoi, discutăm de problema dublei validări. Ca o sugestie, este de ajuns ca utilizatorul să fie atenționat cu privire la extensia imaginii. Fiind două erori succesive, se va crea confuzia că de fapt extensia ar fi putut fi corectă și că eroare ar fi venit din cauza dimensiunilor greșite. Nu este cazul să punem mai multe probleme decât sunt necesare.

– ceva asemănător am găsit la intrducerea adreselor de e-mail  pentru abonarea din secțiunea licitațiilor, unde am blocat notificările și nu primesc mesaj de validare

Anunțurile

La anunțurile individuale, structura este standardizată, cu funcționalități pe care ar trebui să le regăsim mai des:

  • numărul de telefon al celui care a dat anunțul este ascuns pentru a evita indexarea
  • primele informații sunt tabelate (fișă tehnică), urmate de o descriere a utilizatorului
  • datele de contact sunt la vedere, o dată în dreapta, iar după scroll se vor regăsi înainte de subsol
  • există o hartă
  • se dă posibilitatea contactării prin e-mail

Ceea ce ar trebui luat în considerare aici ar fi ca informațiile despre preț să fie mai ușor de vizualizat, fără a fi mascate sub un link fără destinație:

Nu cred că este cineva care publică un anunț și se gândește: „Prețul este negociabil, dar nu vreau să se afle”.

Următoarea sugestie ține de etichete pe care le-am văzut fără link. Este foarte bine că se arată clar utilizatorului că spațiul este pentru vânzare, pentru închiriere, că este din București și alte informații, dar mult mai util ar fi dacă ar da click pe una din etichete și i-ar arăta locuri asemănătoare.

La un moment dat utilizatorul este pus în două situație – fie cercetează site-ul pentru alte oferte, fie pleacă pe alte site-uri. Cel mai bine este să-l păstrați, iar crearea legăturilor între „anunțuri” este esențială. Pe lângă asta, vorbim de o optimizare „mai eficientă” pentru motoarele de căutare.

Securitatea utilizatorilor

Ei, aici este marea problemă. Fiind un site care folosește date personale de la un utilizator, folosirea unei parole și a unei adrese de e-mail valide, este esențial ca serverul  să permită utilizarea unei conexiuni securizate. Nefăcând acest lucru, accesarea conturilor de pe site ar putea compromite informațiile cerute și oferite de către utilizator.

Caz ipotetic: un utilizator se conectează la o rețea wireless dintr-un mall și accesează contul. Din browser-ul său va trimite informații de conectare la site. Aceste informații trec printr-un router, necriptate, întrucât serverul găzduit de site nu permite decriptarea. Un alt utilizator conectat la aceeași rețea poate citi informația trimisă prin pachetele de la clientul în cauză, le poate citi și poate dezvălui cam toate informațiile cu care s-a făcut traficul.

buba

 

Soluția pe care o recomand atât pentru spatiicomerciale.ro, cât și pentru rețeaua imobiliare.ro este achiziționarea certificatelor SSL pentru serverele de găzduire.

O referință: https://en.wikipedia.org/wiki/Transport_Layer_Security

Concluzii

Pentru că materialul a fost destul de lung, este timpul să facem o centralizare a informațiillor. Așadar, părțile bune:

  • design plăcut, intuitiv
  • accesarea informațiilor se face cu ușurință,(3 clickuri la anunturi filtrare, 1 click la adăuare)
  • separarea câmpurilor pentru adăugarea anunțurilor
  • ferirea datelor de contact

Bubele:

  • erori de afișare generate de CSS
  • mesaje de validare indescifrabile (unul peste altul)
  • mesaje de validare inutile (pop-up)
  • lipsesc certificatele SSL de pe server

Vestea bună este că toate problemele găsite au soluții și ar fi păcat să fie desconsiderate.

Write a Comment

Comment

I accept the Privacy Policy

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.