in Blog, IT

De ce nu voi mai cumpăra aplicații din Microsoft Store

În urmă cu vreo două săptămâni, am cumpărat o aplicație pentru mobil din Microsoft Store, pentru care credeam că am plătit 4 lei. După 7 zile, Microsoft îmi trimite un email destul de amenințător:

Nu am putut retrage contravaloarea următoarelor dvs. achiziţii, facturate prin Microsoft Billing Services.

Cardul de credit de mai jos reprezintă modalitatea de plată curentă în contul dvs. de facturare:

Tip card: VISA

Contul va fi suspendat, iar dvs. nu veți putea face nicio achiziţie până când nu primim informaţii de facturare actualizate. Dacă există alte plăţi scadente, aferente altor servicii Microsoft cumpărate cu cardul de mai sus, serviciile respective vor fi, de asemenea, afectate.

Inițial am crezut că am făcut o greșeală și mă pregăteam să îmi cer scuze celor de la Microsoft pentru stângăcia mea. Am luat legătura cu ei și mi-au zis că s-ar putea să fie o problemă cu banca. Am sunat la bancă și mi-au zis că banii sunt blocați și că se așteaptă beneficiarul, DAR – beneficiarul nu poate să retragă acei bani dacă utilizatorul n-a făcut confirmarea 3D Secure pentru Visa. Adică, hî?

Între timp situația devenise critică:

4 lei un kil de mail.

4 lei un kil de mail.

Pe 26 deja s-a refăcut achiziția automat, ca peste 7 zile să mai primesc o suită de emailuri pe subiectul acesta.

Problema cu aplicațiile din Windows Store este că nu poți să faci o achiziție cu accept sau confirmare. Sistemul pus la dispoziție de Microsoft  este unul de tip wallet prin care se adaugă un card bancar în contul Microsoft (hotmail, live). Adăugarea acelui card reprezintă, pentru ei, acordul utilizatorului de a fi folosit pentru toate plățile. Pare lejer, pentru că utilizatorul cumpără „dintr-un singur click”.

stireÎn realitate, însă, băncile oferă clienților carduri de tip Visa Electron, pentru care s-a introdus, în 2013, confirmare plăților prin 3D Secure. Asta înseamnă că o plată nu trece mai departe de Visa, dacă utilizatorul nu a introdus corect parola de confirmare. Microsoft nu s-a gândit la asta, deși aceeași problemă o întâmpină și clienții din Franța (după cum mi-au comunicat cei de la suportul tehnic).

Întrebat dacă nu oferă și posibilitatea de a plăti prin intermediul unui procesator de plăți, Suportul Tehnic Microsoft m-a pus să adaug un MasterCard pe cont, card pe care, evident nu-l am și nici nu-l voi avea foarte curând.

A doua variantă propusă era să adaug în wallet un cont de paypal. Aici este o fază de porc, pentru că înseamnă să fac vreo 3 operațiuni pentru a putea plăti o aplicație care costă 0,99 euro. Prima este alimentarea contului, pentru care se percepe o taxa de 0,38 euro la transferul mai mic de 10 euro, apoi 0,68 euro la mai mult de 10 euro și tot așa. Nu acest comision este problema, ci timpul pe care-l pierzi, accesând contul de paypal și alimentarea (pentru care nu există nicio problemă dacă se face de pe un card Visa).

Update: După comentariul lui Dojo, m-am gândit că poate m-am înșelat când am vorbit de comisioane. Are dreptate, pentru că am verificat tranzacțiile făcute prin paypal și nu figurau comisioane suplimentare. Așa că am încercat să atașez un cont de paypal la profilul de Xbox (există o legătură). Surpriza? Păi această modalitate de plată nu este valabilă pentru conturile cu regiunea setată în România. Evident, nu pot nici să îmi setez altă regiune pentru că nu mai corespund informațiile.

Această prezentare necesită JavaScript.

Consider că avantajul pe care îl ai atunci când achiziționezi un produs cu telefonul mobil este că nu pierzi vremea. Ai văzut, ai apăsat, ai confirmat, ai cumpărat. În cazul meu, am pierdut câteva ore, la fel și angajații Microsoft care își tot puneau semne de întrebare cu privire la problema asta.

În final, am cerut nularea comenzilor și am dezinstalat aplicațiile.

Totuși, cât de greu ar fi de integrat confirmarea 3D Secure în Windows Store?

PS: Nota 10 pentru suportul tehnic oferit de Microsoft. Oamenii discută cu tine pe chat și, dacă simt că nu se fac înțeleși, te sună, pe cheltuiala lor. Ba chiar insistă și revin cu telefoane peste câteva zile ca să te întrebe dacă s-a rezolvat sau nu.

 

 

Write a Comment

Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

  1. cred că soluția ar fi mai degrabă să folosească Microsoft un procesator de plăți non-3D secure. evindent, asta s-ar putea să deschidă riscul de a avea refuzuri la plată pe motiv că nu s-a cerut 3D secure.

    • Asta face deja Microsoft. Ideea este să integreze un procesator de plăți care să ceară 3D Secure și să ofere clientului posibilitatea de a confirma prin parola cerută de Visa.

  2. Daca faci cont de Paypal interogheaza el contul de card (atasat). Nu trebuie sa ‘urci’ bani in PP. Si luatul de bani din contu de card, ultima data cand am verificat, venea fara comision. PLatesti comision la platile ce se fac CATRE TINE, nu cand platesti tu. Io cel putin asa stiu de 7 ani de cand am contul la ei.

    • Am încercat să demonstrez că am dreptate, dar n-am reușit (vezi update). Așa că am verificat în istoricul de tranzacții și nu am găsit comisioane pentru plățile interogate de PP. Prin urmare, m-am înșelat cu privire la comisioane, dar tot n-am reușit să rezolv problema care mă macină în articol.

  3. Acelasi lucru mi s-a intamplat si mie recent. Pe 9 am cumparat doua aplicatii, in valoare de 8 lei. Peste cateva zile m-am trezit cu celebrele mail-uri… Eu nu aveam suficienti bani in cont (cand am cumparat aplicatiile nu am stiut asta). Marti acum am vorbit cu un consultant si mi-a facut o remitere (a treia). Vineri, adica maine dimineata ar trebui sa ma sune acel consultant sa vada daca s-a rezolvat problema. Au trecut aproape 3 zile si nu s-a mai reincercat remiterea, desi mi s-a spus ca in maxim 3 zile lucratoare, ei vor reincerca sa ia acei bani de pe card, deci e clar ca si la mine e o problema. Mai am un card Mastercard, il atasez si pe el, langa cel Visa. Sper sa functioneze.

  4. Nu.

    oricit de mult ne displac, Microsoft si alti comercianti nu au legatura cu aceasta problema.

    tot articolul este orientat total gresit. idiotii care ti-au produs aceste dificultati sunt bancile. respectiv banca romaneasca de la care ai cardul.

    inrolarea in 3D-secure este in mod normal lasata la alegerea detinatorului de card. are avantaje majore legate de securitate. DAR ESTE OPTIONALA (pentru detinatorul de card). Si VISA si MASTERCARD au aceleasi reguli. Cei care au modificat regulile sunt bancile. si doar unele dintre cele romanesti.
    Daca o tranzactie merge prost sau e facuta cu un card furat, banca emitenta, in principal, preia pierderea. Asta e regula. O mica parte o preia si VISA sau MASTERCARD. Parte acoperita de alte tipuri de asigurari interne sau externe. Bancile romanesti au decis cu de la sine putere sa OBLIGE la folosirea sistemului 3D secure. Nu toate.
    Asa ca eu am renuntat deja la Raiffeisen pentru ca e una dintre cele care obliga la asta. Da, imi place sa am un card mai sigur DAR CIND ALEG EU SA FIE, iar implementarea sistemului la nivel global e proasta. De multe ori am ajuns la comercianti care au implementat sistemul foarte prost, pentru ca nu au clienti suficienti care sa foloseasca asa ceva, si nu am putut sa platesc pentru ca banca mea (Raiffeisen) a ALES sa ma OBLIGE sa folosesc 3Dsecure. Asa ca in aceste cazuri sunt fortat sa folosesc un card de la alta banca (RBS).
    Deci nu e Microsoft ci e banca ta, sau mai precis jegurile de acolo care nu pot sa respecte standarde internationale pentru 2 bani in plus la un profit nemeritat, sau care sunt atit de analfanbeti incit nu le inteleg.

  5. Tot 3D secure am si eu , nu am nici o problema cu plata aplicatiilor din market. Mai ai si optiunea de a plati prin abonamentul de telefonie mobila.

  6. Am Visa cu 3D secure care nu ma deranjeaza cand fac plati in Google Play, de exemplu. In schimb, il cere cand imi platesc facuturile la orange. Nu inteleg cum functioneaza asta…

  7. Salutare, unde gasesc chat online in romana pentru microsft .. si eu am aceiasi problema.. am alimentat cardul, dar nu imi iau banii de pe aplicatii…trebuie facut ceva si nu imi dau seama ce i momentul asta.. si nu am nici timp acum sa caut. Multumesc