in Blog

Metro Bacău, în moarte clinică

În urmă cu vreun deceniu, pe când Metro îşi deschidea porţile în Bacău, parcarea primului “hypermarket” era neîncăpătoare. Adică veneau oamenii pe jos, de la Romalion, adică de la 2 kilometri, ca să cumpere de la Metro. Până acolo mergea autobuzul.

Cred că la Metro am auzit prima dată de conceptul “persoană juridică”.

Acum,  sunt 30 de clienţi maximum şi toţi sunt persoane juridice. În acelaşi moment, Realul este plin ochi, iar lumea nu mai conteneşte să-şi găsească loc de parcare. Diferenţa:

  • Metro este la câţiva kilometri de Real
  • Ca să intri în parcarea de la Metro, trebuie să faci stânga peste 3 benzi de contrasens, pe European 85, fără semafor
  • La Real ai sens giratoriu
  • Accesul în Metro se face tot pe baza legitimaţiei de client
  • Nu mai sosesc ofertele prin poştă la toţi clienţii. Cel puţin nu şi la mine.

În mod normal, aş pomeni şi de preţuri, dar am rămas şocat să văd că la Real, pe IT, preţurile sunt cu 10% mai mari. Adică, să explic mai pe înţelesul experţilor:

  • Când faci publicitate la magazin, încearcă să specifici că practici preţuri mai mici decât la concurenţă. S-ar putea să conteze
  • Când faci reclamă la Radio nu fă ca 60% din spot să fie vorba despre cum: “Accesul în magazinele Metro se face doar în baza legitimaţiei de client”. Ţaţa floarea, când aude cuvântul legitimaţie, îşi face vreo cinşpre cruci.
  • Chiar dacă vizezi clientela din rândul persoanelor juridice, nu toţi sunt interesaţi de preţul ăla imens fără TVA. Mai degrabă contează să fie ala cu tot cu TVA mai mare, iar ăla fără mai mic. Se presupune că pe cine interesează ştie să şi citească. A învăţat la Registrul Comerţului, dacă nu la şcoală.

Deocamdată, nu am auzit angajaţii să se plângă de faptul că vor fi daţi afară sau că nu-şi primesc salariile. Ceea ce înseamnă că situaţia din Bacău nu coincide cu cea de la nivel naţional. Aşteptăm.

Write a Comment

Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

  1. Same la Arad. De multe ori preţurile de la real sunt mai mici decât ălea de la metro (uneori chiar mai mici decât ălea fără TVA). Şi e oarecum trist, pentru că Metro se adresează în special retailerilor…

  2. Importanta pretului fara TVA este mare in randul persoanelor juridice. Cel putin pentru vei platitori ai acestei taxe. Trebuie luat in calcul si faptul ca piata tintadifra pentru cele doua magazine. Codul fiscal reglementeaza activitatile de revanzare. Totusi, iti dau dreptate. In ceea ce priveste managementul marketingului, Metro este mult inferior.

  3. Real apartine lui Metro sau cele doua companii stau sub aceeasi umbrela. Cel putin asta stiam (asa statea treaba cu nu foarte mult timp in urma).
    Poate ca daca boss-ul cel mare (ala din tara de origine) vede ca Metro Group sta bine la nivel national si-o fi inchipuind ca si Metro merge bine si poate ca Real ii compenseaza pierderile (daca-mi spune cineva ca Metro e pe plus o sa fac si eu ca tata Floarea).