in Internet/Web

Cum ajungi să dai like la Vanish și Airwick fără să știi

Un motiv pentru care am ales să renunț la profilul de facebook, transformându-l în pagină, a fost numărul foarte mare de prieteni naivi care erau nerăbdători să vadă clipuri tâmpite pe diverse site-uri care-i obligau să dea share. Numărul lor era prea mare să stau să-i sortez, să le dau unfriend și unfollow, așa că am ales soluția mai simplă.

shutterstock_140953558

După ce am vazut demersul lui zoso de a face o listă cu toate site-urile video care blochează accesul la clipuri obligându-și utilizatorii să dea like, am hotărât să fac puțină cercetare. Scopul inițial era să asociez site-urile cu niște firme, dar am reușit să aflu ceva mult mai interesant decât numele unor sociectăți.

În timpul cercetării am deschis vreo 20 de site-uri, pe care le-am grupat în funcție de „patronate”. Deși am ascuns de multe ori acel pop-up care-mi cerșea like-uri, am descoperit că butonul X nu era de închidere, ci, mai degrabă, de dat like la diverse pagini de facebook ale unor clienți diverși. Spre seară m-am și plâns pe facebook că eram prea ocupat ca să apreciez inutil branduri pe facebook:

Mi-am adus aminte însă că sâmbătă pe la ora 6 nu făceam mobilă ci navigam pe diverse site-uri și asociam adrese de emailuri, cu ip-uri, cu numere de telefon, cu CIF-uri și cu nume de persoane fizice (da, le am). Am făcut un crosscheck între activitatea mea de pe facebook și istoricul browser-ului și am descoperit că aprecierea mea pentru Vanish România a venit de pe ro-stiri.com, mai exact, butonul de like al „detergentului” era ascuns în X-ul de la închide.

inchide

Scriptul este aparent inteligent. Pagina din „X” se schimbă la un interval de timp (sau număr de vizualizări), iar eu am avut de-a face cu două branduri deținute de Reckitt Benckiser: AirWick și Vanish.

Efectul asupra „brandurilor românești” este just:

airwick laic laicuri-vanish

Îmi amintesc un articol scris de Arhi prin care spunea că facebook-ul este mincinos. În câteva comentarii se pomenea de ferme de like-uri, dar nu se știa concret ce și cum.

Am vrut să merg mai departe să aflu exact care este lista paginilor care beneficiază de acest tratament minunat din partea utilizatorilor de facebook, însă îmi pare că scriptul care schimbă pagina este generat aleatoriu dintr-o bază de date.

Cum poți să primești like-uri de pe ro-stiri.com?

Legând niște conturi între ele (adrese de e-mail, analytics, adsense), găsești mai multe site-uri care au legătură cu web-consulting.ro, contactabilă prin contact@ . De aici am obținut o adresă fizică a unei societăți din Tulcea: ADI Like Consult SRL.

web-likeDe aici am reușit să fac alte asocieri interesante, de la site-uri de filme online, full hd, descărcabile și gratuități mai puțin legale, la motoare de căutare pe blogspot și amuzamente pentru pulime.

Sursa foto: PromesaArtStudio / Shutterstock.com

Write a Comment

Comment

  1. Interesant. Din cand in cand ajungeam pe astfel de pagini si apasam pe acel X. Culmea cand mai verificam din cand in cand pe pagina de facebook, vedeam ca am dat like la pagini de care nu auzisem. Culmea a fost ieri cand am ajuns in Activity log si am vazut ca am dat like la o pagina desi la ora aceea nu am fost conectat la facebook.
    Insa mi-ai dat raspunsul pe care-l cautam. Multumesc.

Webmentions

  • De ce sunteți fanii unor branduri pe Facebook fără să dați Like 21 martie 2014

    […] a scris un articol detaliat, cu nume și screenshoturi, după ce s-a trezit că e fanul lor fără să fi dat Like. Luați de citiți dacă vreți să […]