Care sunt dezavantajele noului site cora.ro

Am citit pe chinezu.eu că aș avea posibilitatea să câștig o tabletă dacă voi prezenta într-un articol pe blog care sunt avantajele noului site cora. Îmi prezint anticipat scuzele pentru chinez, pentru că e un blogăr de treabă, dar și pentru managementul cora pentru că, probabil, nu sunt familiarizați cu domeniul web. În orice caz, premisa articolului este simplă: site-ul cora este foarte urât. Aș vrea, totuși, ca tableta să-mi fie livrată la birou.

Flash? Domnilor, Flash? Pe bune?

În primul rând este făcut în flash. Nu ar fi o problema atât de mare dacă am fi în anii 2000, când am încerca să ne impresionăm utilizatorii prin gablonțuri și briz-brizuri. Nu ar fi o problemă atât de mare dacă în SEO flashul ar fi zero barat și nicio o problemă prea mare dacă pe dispozitivele mobile poate fi accesat greu spre deloc. Dar este, totuși, un site în flash, cum sunt multe altele pe internet, nu la branduri mari cum se știe despre cora, ci la cei mici, la pfa-urile fotografice, la micile studiouri făcute de elevii din clasa a8-a pentru a scoate un ban din alocație, sau la cei care încă mai fac felicitări de crăciun pentru a le trimite link-uri prin email la apropiați.

Design, cică…

Trecând peste faptul că este un site în flash (ceea ce nu ar fi o problemă dacă…), ajungem la design. Ca orice site conceput în flash, există așa numita perioadă de încărcare prin care utilizatorul poate fi întâmpinat cu o fereastră. Fiind cora.ro, te-ai fi așteptat ca termenul de „lăuding” să fie tradus cu unul decent cum ar fi: „Așteaptă să descarc vreo 50 de mega în calculatorul tău pentru a putea vedea informația pe care ți-o livrez”.

Revenind la design, căci acolo am rămas: pagina de încărcare este hidoasă. În vecii vecilor amin nu trebuie să folosești culorile aprinse pentru fundal. Cu atât mai rău este să pui un roșu țipător, iar conținutul să fie negru pe alb. Nu e vorba că te obosește doar la ochi, dar îndeamnă să închizi site-ul din secunda 1, indiferent de informația care apare acolo.

Adică ni la el oleacă:

 

Conținutul site-ului este morbid. Se înțelege că se vrea interactivitate, dar în materie de usability, este la pământ. Un site decent, cum este cora din Germania, îți arată clar unde are conținutul și ce se întâmplă dacă dai click pe un buton. Vorbim și de intuitism, dar și de prietenie cu utilizatorul.  Nuanțele de gri în exces sunt specifice unui site de pompe funebre, cu puțină culoare pe elementele pe care se plimbă mouse-ul.

Ză menu, silvuple!

Meniul este atât de prost așezat încât nu îți dai seama care elemente sunt efectiv din conținutul general al site-ului, care sunt ofertele și care te scot, efectiv, din site pentru a te trimite prin alte părți. Pe lângă asta, vorbim de 4 meniuri diferite puse unul lângă altul, alandala, pe stiluri diferite. Un splendoare pentru ochiul cititorului:

  • meniu principal, cu forum și oferte (adică nu borș cu zamă, ci all inclusive)
  • meniu secundar, prin așa numitul subsol, cu cel mai imposibil de văzut buton de contact din web
  • meniul terț, al utilizatorului, pentru logare, înregistrare, listă de cumpărături și un buton de căutare care nu e disponibil
  • meniul patru, care te trimite pe 4 site-uri de produse diferite (pentru că unul și bun ar fi fost prea „mainstream”)

Forum. În flash

Conceptul de forum este simplu și standardizat pentru ca utilizatorii să știe ce și unde se caută. Se acceptă variante de design, dar trebuie păstrate siteările initițiale. Pe cora.ro slash diez slash forum vorbim de un concept care nu are prea multe legături cu ceea ce eram obișnuiți. Schimbarea este proastă, cu video pe fundal. Culorile și fonturile ne întorc undeva la începuturile anilor 90, când Windows 3.1 era în floare. 

Video cu o prezență tânără- care ne întreabă ce înseamnă ecologie. În web utilizatorul nu trebuie să se încrunte pentru a vedea un clip. Știți voi, stimați domni care v-ați ocupat de noul site cora, că un film cu efect de transparență sau, mă rog, cu un overlay pe pătrățele, nu este deloc user friendly.

 

Pentru că sunt plictisit de criticat, voi centraliza câteva idei care pot fi luate ca sfaturi:

  • 1. dacă ai conturi de social media, nu pune utilizatorul să le descopere singur, arată-i-le fără să dea 13 clickuri
  • 2. în Bacău nu ne itneresează de vremea din București
  • 3. utilizatorul nu vrea să dea scroll ca să vadă că Ela Dragutza v-a dat like pe site
  • 4. ofertele nu se amestecă cu like-urile de pe facebook (utilizatorul nu trebuie să dea scroll printre drăgutzi ca să vadă ofertele voastre)
  • 5. mama nu știe cuvinte precum „drag”, „loading”, „minimize”, „maximize”, 
  • 6. nu intră nimeni pe cora.ro pentru a aștepta să se încarce site-ul, apoi pentru a da la o parte o listă de oameni ca să vadă cursul valutar
  • 7. cine intră pe internet ca să vadă cât este ceasul?
  • 8. toate sistemele de operare au un calculator, nu intri pe internet ca să calculezi (până și google îți zice cât face expresia 1+1)
  • 9. calendarul este inutil, data de azi e specifică ziarelor cu versiune online
  • 10. cine își pune notițe pe cora.ro, în loc să și pe pună direct în calculator, pe docs.google, pe telefon (… după 1000 de opțiuni urmează un etcetera)
  • 11. lumea știe ce înseamnă contact, dar nu știe cum să ajungă la el
  • 12. nu trebuie să ai 4 site-uri cu produse dacă ai un singur brand
  • 13. meniurile trebuie să fie citețe și la îndemână
  • 14. brandingul cora nu se face pe nuanțe de gri
  • 15. un site nu trebuie să consume resurse excesive

Și lista poate continua, dar presimt că scriu articolul în gol. Știu, totuși, că va fi citit de blogosferă și mă gândesc tot mai serios în a le oferi și eu un premiu celor care găsesc avantajele noului site cora.

Pe același subiect, dar mult mai cizelat a fost și Marius, care ne dă cora ca un exemplu foarte bun de: cum să nu îți jignești clienții cu un site mediocru..

3 comentarii

  1. Si acuma o mica critica. Scrie sub articol „share this”, urmeaza un buton de like. L-am apasat, in speranta ca il pot sharui pe FB. Nu se poate. Deeeci? Il pun manual.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.