in IT

Campanie de like exchange pe facebook!

După modelul campaniilor de link exchange, de ceva timp a apărut un nou trend. Poartă numele de like exchange și este făcut între cei care consideră că număfarul de fani neloiali este important pentru un o afacere, un blogger sau un artist.

Astfel, pe cele 10 pagini de facebook pe care le administrez, am primit peste 50 de mesaje de la fani înrăiți ai conținutului publicat, care m-au anunțat cu multă patimă: „Dacă îți dau like, îmi dai și tu la pagina mea?” sau „Eu ți-am dat like, acum dă-mi și tu mie”.

Fanii la „găleată” nu convertesc nici trafic, nici vânzări

Sunt două feluri prin care un administrator al paginilor de facebook poate strânge like-uri. Cel mai des întâlnit, din păcate, se referă la situația de mai sus. Fie că se face prin schimburi, prin spam sau prin alte metode vizate sau nu în polititca rețelei de socializare, rezultatul va fi același: număr mare de fani, activitate redusă. Este o statistică care se aseamănă foarte mult cu acel trafic de zero secunde despre care am pomenit încâteva rânduri prin articole despre SEO.

Cea de-a doua metodă se referă la strângerea naturală de like-uri. La advertica o mai numim și metoda ”organică”. Când sugerăm unor persoane să le placă o pagină de facebook, ne axăm în special pe interesul pe care l-ar putea avea pentru conținut.

Pentru talentirosit.ro, de exemplu, mă aștept să dea like cei care frecventează blogul, care comentează sau care au găsit sfaturi pe care le-au folosit. În niciun caz nu voi răspunde, vreodată, la cererile pentru schimburi de like, dacă voi observa că au un conținut care nu mă interesează.

Astfel, se poate defeni un număr corect al abonaților și al celor care apreciază, într-adevăr conținutul. Pentru o afacere, putem vorbi de o rată de conversie mult mai mare, iar pentru blogăr, vorbim de un mijloc de promovare veritabil.

Concluzia

Ceea ce am scris la blogroll se poate aplica și aici. Conținutul este foarte important, iar numărul fanilor de pe facebook va crește atât timp cât pagina le oferă ceva nou, de care au nevoie.

Write a Comment

Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

  1. Nu practic, dar numarul mare de like-uri, fie ele si “artificiale” ajuta la ceva, mai ales pe blogurile de nisa. Atunci cand postezi ceva pe pagina, vede mai multa lume=>cresc sansele de noi cititori 🙂

  2. Dacă nu e practic, e teoretic. Like-urile artificiale nu merită efortul, timpul sau banii investiți. Un chinez nu-ți va da niciodată like la un articol românesc. O piți nu va intra niciodată să-mi citească un articol tehnic. De trafic de o secundă nu cred că are nevoie cineva.

  3. Nu practic in sensul ca nu fac asa ceva. Bani investiti e clar ca nu se merita si nici milogeala “ti-am dat like, da-mi si tu”. Dar o piti poate avea masculi pasionati de articolele tehnice, masculi care iti vad articolul fiindca a dat ea like si ii apare in wall ce ai scris tu.

  4. Cica nu te ajuta like cu galeata :))) galeata nu dar like-urile?pfff…dau 100 euro pe 10000 de like romania …nu conteaza varsta sau sex-ul…am un magazin de …parfumuri sa zicem…sau orice alt magazin…am dat doar un exemplu…10000 de like inseamna ca 10000 de persoane vad postarile tale…care sunt agatati de pagina ta deacum incolo…acum intrebare…am investit 100 euro pt 10000 like…oare daca am un magazin online nu merita sa am 10000 de potentiali clienti?si daca ma mai si gandesc ca din aia 10000 poate se gasesc cativa sa dea un like la o postare a mea…si uite asa aia 10000 devin potentiali clienti dar si potentiali publicitari pt magazinul meu…o fi greu sa priviti lucrurile mai in ansamblu?Gabi cica are 13 like-uri :)))…ma intreb oare dc le mai are si pe alea daca tot doarme in ghete :)))) fara suparare….aaaa…app…in caz ca e vre-un critic literar pe aici astept sa corecteze greselile mele gramaticale pe care probabil le-am facut…pe mine ma intereseaza mai putin cum scriu ci ce vreau sa scriu :)))

Webmentions

  • Linkuri de weekend 3 februarie 2013

    […] Campanie de like exchange pe Facebook! Trimite: Etichete:linkuri, online Aboneaza-te la blog prin email sau RSS feed pentru a primi ultimele articole. Articole similare […]