in Internet/Web

Conceptul de „articol” în SEO

Multe persoane se întreabă de ce în SEO se recomandă crearea de conținut, pe principiul: am cuvinte cheie la antet. Fie că este vorba de pagini statice sau de articole periodice, conținutul trebuie să existe, să fie relevant și în cantități cât mai mari. Pentru asta există și o explicație tehnică prin care sper să vă luminez un pic.

În acest articol, voi folosi trei termeni de bază în SEO: backlink, cuvinte cheie și pagerank.

De ceva timp se speculează că pagerank-ul nu mai este atât de relevant pentru că principalele motoare de căutare și-ar fi schimbat algoritmii de calculare și de poziționare a paginilor în rezultate. Ce-i drept, există câteva campanii prin care Google încearcă să scoată din indexări site-urile care au un conținut irelevant, concepute strict pentru spam. Dar asta nu înseamnă că nota dată de pagerank trebuie neglijată.

Oamenii care au tangențe cu online-ul știu că a avea un pagerank mai mare înseamnă, implicit, o poziționare mai bună. De aceea una dintre tehnicile frecvente în SEO-ul de ocazie au legătură cu backlink-urile menite să aducă puncte în plus în motoarele de căutare.

Totuși, un site cu pagerank mare și fără conținut este inutil și poate fi la fel de irelevant ca cel cu un PR 0. Într-adevăr, poziția a fost adjudecată prin cumpărarea de link-uri, prin campanii pe bloguri sau prin strategii Adwords, dar asta nu înseamnă că un client va ajunge la tine. Important este ca ceea ce caută el să poata fi găsit cu ușurință la tine pe site.

Ce înseamnă conținut ușor de găsit:

  • viteza de încărcare a site-ului să fie mare
  • timpul de acces să fie mic
  • accesul la conținut să se facă prin cât mai puține clickuri
Numărul de articole și de pagini din interiorul site-ului înseamnă conținut și relevanță

Vorbind strict de nișa pe care se află site-ul unui client, a scrie articole pe blog înseamnă a folosi cuvintele cheie din nișa respectivă. Prin urmare orice articol în plus, care este ușor de accesat și la care se ajunge în mai puține clickuri, înseamnă indexarea unei pagini noi în motorul de căutare. Evitând plagiatul sau „autoplagiatul” autorul articolelor va crea conținut bazat pe aceleași cuvinte cheie, dar în combinații diferite, asemenea interogărilor efectuate într-un motor de căutare. De exemplu: dacă un site vinde termopane, autorul site-ului va avea nevoie de conținut pe căutările pe care le efectuează un potențial client: termopane în Bacău, termopane de calitate, termopane ieftine, ușă din termopane ș.a.m.d.

  • Asta NU  înseamnă ca webmasterul trebuie să arunce alandala 1000 de cuvinte cheie în metadescription și: Gata, avem SEO! Un exemplu negativ în acest sens este chiar site-ul cora, al căror webmasteri cred că imaginea de mai jos înseamnă relevanță :

cora

  • Asta înseamnă că trebuie existe un material cu propoziții (subiect și predicat) care să transmită un mesaj lizibil și inteligibil, în care să se vorbească despre ceea ce s-a căutat (altfel, discutăm de spam)
Numărul de articole și de pagini din interiorul site-ului înseamnă și backlink-uri către domeniul principal

În articolele anterioare am pomenit despre pagerank-urile interne ale paginilor unui site și am oferit câteva căi de a le putea găsi. Tehnic vorbind, într-un CMS, fiecare articol, sau pagină echivalează cu un site accesat printr-un subdomeniu. Un subdomeniu de forma site.domeniu.ro poate fi accesat, de cele mai multe ori prin domeniu.ro/site. Chiar dacă în programare se interoghează o bază de date și se returnează conținutul, URL-ul este interpretat de motoarele de căutare ca pagini de sine stătătoare.  Astfel, găsim pagini în site cu PR-uri diferite.

Într-un CMS bine construit, fiecare pagină are legătură cu domeniul principal pe care este instalat site-ul. Asta înseamnă că fiecare URL generat la scrierea unui articol constituie cel puțin un backlink către domeniul principal. Astfel, ne întoarcem înapoi, când discutam despre valoarea unui link în blogosferă și ne amintim că un link în footer-ul unui site echivalează cu acel link înmulțit cu numărul total de pagini din site care au același footer. În traducere: dacă un site are 1000 de URL-uri(articole și pagini), link-ul din footer echivalează cu 1000 de backlink-uri trimise deopotrivă de paginile interne.

În punctajul pentru PR, îndată ce este indexat de motorul de căutare, un articol al unui site primește PR0 (care se alocă pe URL). În funcție de numărul de backlinkuri pe care îl va avea acel articol, PR-ul său va crește și, implicit, va oferi un punctaj mare domeniului pe care este instalat CMS-ul.

Cum articolele scrise pe nișă vor cunține cuvintele cheie despre care am discutat mai sus, implicit relevanța backlink-urilor este mai mare, iar PR-ul dovândit va avea efect asupra site-ului.

Și totuși, dacă un site va avea mii de pagini cu un conținut relevant, nu înseamnă că nu trebuie investit în a se face cunoscut. Legăturile externe sunt importante, social media este important, viteza de acces, timpul de descărcare, frecvența cuvintelor cheie etc. Să nu uităm că fiecare domeniu are concurență iar în SEO a fi pe primul loc înseamna a avea continuitate și evident, buget de promovare.

Write a Comment

Comment

Webmentions

  • Retrospectiva săptămânii #1 : Cristi Juverdeanu

    […] Conceptul de „articol” în SEO […]